قهوة كورة نيو _ ابعدي يافيفا ده دورينا جميل وأجيري يصرح محمود علاء مهاجم مصر الأول ثم نظرة سريعة على مباريات بريميرصلاح

الكاتب : محمد أشرف 30 يناير، 2019 88



أثناء مباراة الزمالك والمقاصة أشاد أجيري مدرب منتخبنا الوطني بمستوى محمود علاء الذي أحرز هدفين فنادي أحد مساعديه وقال له ” الولد ده كويس جداً عاوزين نضمه للقايمة وبالمرة ينافس مروان محسن علي مركزه ” ثم نظر باستغراب شديد لمساعده الذي قال له أن محمود علاء مدافع يلعب في نفس مركز محمود متولي وأحمد حجازي فعلق أجيري قائلاً وكأنه لم يسمع شئ ” هنجيبه ويلعب مهاجم ماشي تمام وشعره زي مروان محسن فهو مهاجم زيه أكيد  ”

( ملحوظة مهمة جداً ماحدش عارف ستايل شعر مروان محسن زي إيه أو هو إزاي وأصلاً ليه ؟! )  

ثم أضاف الزمالك هدفين علي هدفين محمود علاء لينهي هذه المباراة برباعية في شباك عادل عبد المنعم الذي لم يكن لا حول ولا قوة.

أما في حدث هو جلل ( حلوة جلل دي؟ )  قام نادي بيراميدز بالتهديد لتصعيد شكوي للفيفا بعدم وجود مساواة في الدورى المصري لينتفض الحاج عامر حسين من مجلسه ويقول بأعلي صوت ” مين ده اللي بيشكك في نزاهتي ؟ مين ده اللي بيشكك في قدراتي ؟ ” فقام بعد المتواجدين بجانب الحاج بتهدئته ليخبروه أنه نادي المستشار ليهدأ الحاج عامر ويقول ” إذا كان كده معلش نشوفلهم طلباتهم “.

وفي رحلة لبلاد ماوراء المحيطات قد أعاد الإتحاد الإنجليزي لنا سهرتنا المميزة في البريميرليج فخسر مانشستر سيتي من نيوكاسل تحت عنوان ” إيه ده إيه ده في إيه! ” وتعادل اليونايتد مع بيرنلي بعد 6 انتصارات متتالية ليقول سولشاير لمدرب بيرنلي ” إنت راجل مش جدع علي فكرة ” وفاز الأرسنال على كارديف ثم عاد فولهام ليفوز علي برايتون برباعية ليرفع بعدها شعار ” عودة ميت “.

لا تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *