الدوري الممتاز

عاجل | تصريحات نارية من مرتضى منصور تجاه أعداء نادي الزمالك  

 

انتهت مساء أمس أحداث لقاء الفريق الأول لكرة القدم بنادي الزمالك ونظيره نادي الجونة ضمن مواجهات الجولة الـ 12 من منافسات بطولة الدوري المصري الممتاز لكرة القدم .

 

 

تحدث المستشار مرتضى منصور رئيس مجلس إدارة نادي الزمالك في الساعات الأولى من اليوم الثلاثاء في إحدى البرامج الإعلامية حول الفضايا المرفوعة عليه من أعداء نادي الزمالك .

 

وأضاف “مرتضى” في تصريحات لقناة “الحدث اليوم ” : حصل موقف النهارده مش هعديه، ومينفعش حد يجي النهاردة يقولى الخطيب خط أحمر، وبقول لأ الخطيب مش خط أحمر زي ما في مسؤول بيقول”.

 

وتابع :”لما اكون واخد براءة في قضية الساعات ولما يكون المستشار تركي آل الشيخ مقدم بلاغ وبيقوله انت اخدت 263 مليون جنية لحسابك، وكون القضية اتحفظت مش مشكلتي”

 

وأكمل “مرتضى” : “من الصبح كان ليا لقاء مع البنك التجاري الدولي وبعد الظهر مع البنك الأهلي وبنك مصر وبدخل ملايين للنادي وامشي مدرب واجيب مدرب

 

انا هقعد في البيت وانا لا صحيا ونفسيا وفي السن ده أقدر أروح النيابة والمحاكم كل يوم، و مش هعرف اشتغل كده اللي بيحصل زاد عن كل الحدود”.

 

وأكد “مرتضى” في تصريحاته موضحًا :”أنا غصب عن أي حد الرئيس التاريخي للزمالك، و وقولت للدولة مش هكمل في رئاسة النادي بالشكل ده، والموقف اللي حصل مش هعديها وهاخد حقي”.

 

وأختتم “مرتضى” :” الزمالك فوق دماغي، وانا لا بقبض وانا وولادي شغالين خدامين وبنشتم انا قدهم بس مش هعرف اكون فاضي للنادي، وأنا عندي طاقه وخصلت النهارده انا قدهم كلهم ومحدش يزعل مني لما اجبهم الأرض”.

 

 

بهذه النتيجة احتل الفريق الأول لكرة القدم بنادي الزمالك المركز الـ 3 من جدول ترتيب بطولة الدوري المصري لكرة القدم برصيد 25 نقطة، بينما احتل نادي الجونة المركز الـ 14 من جدول ترتيب البطولة ذاتها برصيد 14 نقطة .

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى